آخرین خبرها و حاشیه های والیبال
ads
ads

معرفی تیم فنلاند و زمان بازی مقدماتی ایران

معرفی تیم فنلاند

تیم ملی فلاند

تیم ملی فلاند

تیم ملی والیبال ایران برای حضوری موفق در رقابت‌های لیگ جهانی ۲۰۱۵ تصمیم دارد با تیم‌های فنلاند و جمهوری چک بازی کند

برای همین  من اول تیم فنلاند رو به شما معرفی میکنم و زمان برگذاری بازی ها رو بهتون می گم

تیم ملی فنلاند هم اکنون در رتبه هفدهم رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال قرار دارد که در آخرین رده‌بندی پیشرفت چشم‌گیری داشت و توانست ۹ پله صعود کند. این در حالی است که در آخرین رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی والیبال تیم ایران در جایگاه دهم قرار دارد. آخرین جدال این دو تیم هم مربوط به سال ۲۰۱۱ بود که هدایت ایران را ولاسکو برعهده داشت و بازیکنانی مانند نادی، کمالوند و نظری ‌افشار هم در تیم ایران عضویت داشتند. در آن مسابقه فنلاندی‌ها با نتیجه ۳ بر یک ایران را شکست دادند.
شاید بد نباشد بدانیم که ۷ بازیکن از لیست ۲۵ نفره این تیم برای لیگ جهانی در کشورهای دیگر توپ می‌زنند؛ ترواپورتی در لیگ بلغارستان حضور داشت، کسپر وورینن در تیم بازرگانی جواهری گنبد ایران توپ می‌زد، کرمینن در لیگ فرانسه بازی می‌کرد، سیلتالا که کاپیتان فنلاندی‌ها هم محسوب می‌شود در لیگ روسیه حضور داشت، نیکلاس سپانن در فرانسه مشغول بازی بود، میکو اویوانن در لیگ لهستان توپ می‌زد و شوموو هم در لیگ ایتالیا بازی می‌کرد.
جالب است که بازیکن فصل گذشته تیم جواهری هم به تیم ملی فنلاند دعوت شد؛ توماس ساموئلوو، سرمربی تیم ملی والیبال فنلاند ۲۵ بازیکن را برای شرکت در اردوهای این تیم به اردو دعوت کرد که در بین دعوت‌شدگان به تیم ملی،‌ یک نام شاخص هم وجود دارد که سایت فدراسیون والیبال فنلاند هم اشاره ویژه‌ای به آن کرده است. کسپر وورینن، پاسور فصل گذشته تیم جواهری گنبد یکی از ۴ پاسور دعوت شده اردوی تیم ملی والیبال فنلاند است. سایت فدراسیون والیبال فنلاند نوشته «وورینن» سال قبل در لیگ کشوری بازی کرده که در لیگ جهانی چهارم و در مسابقات قهرمانی جهان، ششم شده است.
وی در حالی به تیم ملی کشورش دعوت شده است که در سال گذشته جایی در تیم ملی کشورش نداشت و حالا به واسطه حضور در لیگ ایران می‌تواند حضور در لیگ جهانی را در سال ۲۰۱۵ تجربه کند. این بازیکن فنلاندی می‌گوید که بازی‌های ایران در لیگ جهانی را همیشه تماشا می‌کردم. این تیم بسیار متحول شده و در دو سال پیش رو جزو مدعیان اصلی کسب قهرمانی در مسابقات جهانی خواهد بود. سعید معروف، بدون شک بهترین پاسور حال حاضر جهان است و لیگ ایران با حضور چنین بازیکنانی پرانگیزه خواهد بود. قبل از اینکه به ایران بیایم، در مورد علاقه مردم گنبد و ارومیه به والیبال شنیده بودم و همیشه هواداران با تعصب باعث ایجاد انگیزه در بازیکنان خواهند بود.
فنلاند سال گذشته در گروه دوم لیگ جهانی، با کسب رتبه هشتم به کار خود پایان داد. این نتیجه پس از برد در شش مسابقه و البته شکست در شش مسابقه در گروه C این مسابقات حادث و حاصل شد. آن ها بلژیک که صدرنشین گرو‌ه‌شان بود را در ۳ دیدار شکست دادند، اما برای کسب صلاحیت صعود به مراحل بالاتر ۹ امتیاز کم داشتند. امسال آن ها دوباره با بلژیک همگروه شدند. همچنین آن ها با هلند و پرتغال نیز در یک گروه قرار دارند.
فنلاندی‌ها تا به حال ۱۰ بار، حضور موفقیت‌آمیز در لیگ جهانی داشتند که بهترین حضورشان در سال ۲۰۰۷ بود؛ هنگامی که آن ها توانستند رتبه هفتم را به دست آورند. فنلاند، غیبت ۳۲ ساله‌اش در قهرمانی جهانی را در سال گذشته پایان داد. هزاران هوادار سال گذشته به لهستان سفر کردند تا به تشویق تیم‌شان بپردازند که البته اقبال با آن ها یار بود و از عملکرد خوب تیم خود لذت بردند. همچنین در سال ۲۰۱۳، آن ها در میان ۱۶ تیم قهرمانی اروپایی، به رتبه هشتم دست یافتند. بزرگ‌ترین موفقیت فنلاندی‌ها تا به حال، جایگاه چهارمی است که در قهرمانی اروپا در روسیه در سال ۲۰۰۷ به دست آورده‌اند. آن ها ۷ بار در قهرمانی جهانی شرکت کردند و همچنین نقره لیگ اروپایی در سال ۲۰۰۵ را هم به دست آوردند. توماس ساموئلوو که در سال ۲۰۱۳ سرمربیگری فنلاندی‌ها را در دست گرفت، تیمش را به مسابقات قهرمانی در سال ۲۰۱۴ برای نخستین بار پس از ۳۲ سال راهی کرد که تیمش در پایان عنوان نهمی را کسب کرد. ساموئلوو تیمش را در گروه دوم لیگ جهانی ۲۰۱۴ به هشتمی رساند. آن ها همچنین قهرمانی اروپا در سال ۲۰۱۳ را با کسب رتبه هشتم پشت سر گذاشتند. ساموئلوو آنقدر تلاش کرد که در سال ۲۰۱۴ بهترین مربی ورزشی فنلاند شد؛ او برای تیم کشورش، ۲۹۶ بار بازی کرد که این شامل رتبه چهارم تیمش در قهرمانی اروپایی ۲۰۰۷ می‌شود. در طول آن زمان، او چهار بار بازیکن سال فنلاند و یک بار هم به عنوان نماد ورزشی سال فنلاند انتخاب شد.
برخی از افتخارات تیم ملی فنلاند به شرح زیر است:
قهرمانی جهان:
۱۹۵۲ – یازدهم
۱۹۶۲ – هجدهم
۱۹۶۶ – هجدهم
۱۹۷۸ – هفدهم
۱۹۸۲ – هفدهم
۲۰۱۴ – نهم

قهرمانی اروپا:
۲۰۰۱ – انتخاب نشد
۲۰۰۳ – انتخاب نشد
۲۰۰۵ – انتخاب نشد
۲۰۰۷ – چهارم
۲۰۰۹ – دوازدهم
۲۰۱۱ – هشتم
۲۰۱۳ – هشتم

لیگ جهانی:
۱۹۹۳ – پنجم
۲۰۰۶ – دهم
۲۰۰۷ – هفتم
۲۰۰۸ – دهم
۲۰۰۹ – هشتم
۲۰۱۰ – سیزدهم
۲۰۱۱ – دهم
۲۰۱۲ – سیزدهم
۲۰۱۳ – شانزدهم
۲۰۱۴ – هشتم (گروه دوم)

دیدارهای دوستانه با تیم ملی فنلاند در روزهای جمعه ۲۵ و شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در سالن «وسیله‌پیس» شهر «لپاویترا» در شرق فنلاند برگزار می‌شود. بلیت‌های این ۲ مسابقه بین ۱۰ تا ۲۳ یورو به فروش رسید. تیم ملی فنلاند که برای حضور در لیگ جهانی ۲۰۱۵ آماده می‌شود در گروه E این رقابت‌ها با تیم‌های بلژیک، هلند و پرتغال دیدار خواهد کرد.
برنامه بازی‌های ایران و فنلاند به شرح زیر است:
پنجشنبه اولین مسابقه
فنلاند – ایران؛ ساعت ۱۶:۳۰ به وقت محلی و ۱۸ به وقت تهران
جمعه صبح حرکت به سمت شهر لپاویرتا
جمعه عصر دومین مسابقه
فنلاند – ایران؛ ساعت ۱۸ به وقت محلی و ۱۹:۳۰ به وقت تهران
شنبه صبح تمرین
شنبه عصر سومین مسابقه
فنلاند – ایران؛ ساعت ۱۶:۳۰ به وقت محلی و ۱۸ به وقت تهران

کاروان والیبال ایران صبح روز یکشنبه از لپاویرتا به سمت فرودگاه هلسینکی حرکت می‌کنند و ساعت ۹:۳۵ به وقت محلی این شهر را به مقصد پراگ محل برگزاری دو دیدار دوستانه با جمهوری چک ترک خواهد کرد.

معرفی تیم فنلاند و زمان بازی مقدماتی ایران

تاریخ ارسال : ۲۳ام اردیبهشت ۱۳۹۴
بازدید : 3020 بازدید

نظرات کاربران
۱۳۹۴/۲/۲۴ - در ۸:۱۷ قبل از ظهر

سلام.
می‌خواستم بدونم تلویزیون مشون میده بازی‌ها رو؟

نسترن
۱۳۹۴/۲/۲۴ - در ۲:۴۹ بعد از ظهر

بعضی موقع شبکه شما پخش میکنه ضررنداره اونم ببینید

مطالب روز والیبال